10 Jul

Yeni Mezun Cv’lerinde En Çok Yapılan Hatalar – Bunlardan Nasıl Kaçınırsınız?

CV’nizi bu hatalardan arındırarak potansiyel işvereninizi etkileme şansınızı arttırın.

1.ÇOK UZUN

CV’nizi kısaltarak iletişim becerilerinizi ön plana çıkartın. İki sayfalık CV deneyimli profesyoneller için idealdir. Eğer sizinki bunu aşıyorsa, ya önemli bilgileri ayırt edemiyormuş gibi görünürsünüz ya da daha deneyimli görünmek için her şeyi ekleyecek kadar çaresizmiş gibi görünürsünüz.

Mezun seviyesinde, bir sayfalık CV uygundur.Yöneticiler, CV’lerle doludur. Eğer üç sayfa ve daha fazla olan bir CV görürlerse, onu elemelerini muhtemeldir.”Tutkulu”, “motive”, veya “çalışkan” gibi gereksiz kelimeleri atın. Sadede gelin ve yöneticinize onlar için gerçekten neler yapabileceğinizi gösterin.

2.BITMEYEN DÜZ YAZI

Küçük kağıtlara yazmayı öğrenin. Paragrafları kısa tutun: uzun olanlar (özellikle özet bölümü) çoğunlukla göz ardı edilecektir.

CV’inizde tam cümlelere gerek yoktur. Okuyucu muhtemelen hızlı hızlı okuyacaktır, bu nedenle flaş haber formatında yazın. Önemli ayrıntıları öne çıkarmak için “sonuç-eylem” ya da “eylem-sonuç” biçimini deneyin. Örneğin, şunu yazabilirsiniz: “Öngörülen maliyet kısma planı, bütçeden %15 kesme” (eylem-sonuç). Ya da şöyle söyleyebiliriz: “… maliyet-kesme planı önerdim” yerine, “%15 bütçe kesintisi, maliyet kısma planıyla” (sonuç-eylem)

3.ÇOK GENEL

Başvurduğunuz her iş için CV’nizi düzenlemeye alışın. Roller benzer olabilir, ancak her zaman biraz daha farklı bir odak noktası olacaktır.

Gereksinimlerini anladığını göstermek için işin ve kişinin özelliklerini okuyun. Değişik bilgilere dikkat çekmek için bölümleri ve detayları taşımaya hazır olun.  Eğer bir önceki deneyiminiz müşteri hizmetleri rolüyse, bunu vurgulayın. Esnek olmayı öğrenin.

4.”EE NOLMUŞ?” FAKTÖRÜNÜN EKSIKLIĞI

Yazdığınızla, potansiyel yöneticinizin görmek istedikleri arasında gözle görülür bir bağ yaratmalısınız. Arka planınız (beceri ve eğitim) ile iş gereksinimlerini arasındaki bağı ayrıntılarıyla açıklayın.

Derecenizin ve diğer deneyimlerinizin iş ortamındaki değerini öğrenin: size ne öğrettiler? Başvurduğunuz iş için ne kadar işe yarayacak? Örneğin, bir ders birimi ya da bir proje potansiyel işveren için değerli olabilir. “… için eğitimli” burada çok kullanışlı bir söz olabilir.  Veya, edebiyat lisansı yaptıysanız, iletişim becerilerinin önemli olduğu roller için şunu söyleyebilirsiniz: “Araştırmak, özetlemek ve anahtar bulguları açık ve kesin bir şekilde ifade etmek üzere eğitim aldım.”

CV’niz başkalarıyla rekabet içinde olacak, bu nedenle alakalı ve özel gereksinime doğrudan hitap ediyor olmalı.

5.BAŞARILARINIZI SATMAMAK

Kurs veya iş tecrübenizden başarılar bulun. Başarılarımızı vurgulamaktan çekinmeye yatkınız fakat potansiyel yöneticinizin bakış açısıyla düşünün ve ona kibir sınırını geçmeden istediğini verin.

O rolde yada kuruluşta neyin önemli olduğunu anlamanız gerekli böylece kendi örneklerinizi eşleştirebilirsiniz. Ticaret için, başarılar genellikle 3’e ayrılır: kar yükseltme, maliyet düşürme, işleri yoluna koymak. Ancak kuruluş türüne bağlı olarak, hizmet sunmak veya kısıtlı bütçede üretim yapmak için başarılı takım çalışmaları yaratmak gibi diğer alanlarda da başarılarınızı kanıtlamanız gerekebilir.

6.DIĞER DENEYIMLERI KÜÇÜMSEMEK

Neyi eklediğinizle ilgili seçici olmalısınız fakat öteki tarafa çok gidip daha mütevazi rollerden, gönüllü çalışmalardan yada diğer aktivitelerden detayları atlamayın.

Bir üniversite kulübü veya topluluğu mu yönettiniz? Tek başına kayda değer görünmeyebilir ama sizin liderliğinizle bir şeyler başarıldıysa, bu ayrıntı eklemeye değer olabilir. Bir hamburger büfesinde part-time mı çalıştınız? Bu da iş ve eğitimi dengeleyebildiğinizi gösterir. Eğer ekstra satış yaratmak için yeni bir ürün yelpazesi yarattıysanız, bu vurgulamak için oldukça ilgi çekici bir başarıdır.

Çalışkan olduğunuzu yada takım çalışması yeteneğinizin olduğu gibi mezunları işe alan yöneticilerin görmek istediği “ölçülmesi zor” kişisel niteliklerinizin olduğunu kanıtlayan deneyimlerinizi es geçmeyin.

7.BELIRSIZ KELIMELER

Mezunları işe alan yöneticiler iş tanımını belirsiz kelimelerle doldurdukları için suçlu olabilirler. Malesef, siz de bunu CV’nizin arkasında tekrar edemezsiniz, çünkü nedensiz görünür. Hepimiz, kendimizi yenilikçi problem-çözücü, sektörde çalışmaya istekli olarak görürüz fakat örneklerimiz de bu özellikleri kanıtlamalı.

Başarılarınızı belirtmek için sayıları kullanın ve bu niteliklerin uygulanmasını göstermek için kısa hikayeler anlatın.

8.SOLUK DIL

“-dan sorumlu” ve “görevler dahil”, bir CV’deki heves öldürücülerdir. Ön yazınızda, “… pozisyonuna başvurmak istiyorum” gibi sözler de sadece sıkıcıdır.

Bir işverende iştah uyandırmak için ilginç, doğru ve güçlü fiiller kullanın. CV’nizi, fiilleri cümle başında kullanarak renklendirin. “Kulüp toplantılarına katılımı ikiye katlamak.” Laf kalabalığını kesip pasif cümlelerden ve arka planda çok fazla bilgi vermekten kaçının.

9.GEREKSIZ DETAY

Bir çok işi tanımlarken, günü gününe detaylar çoğunlukla gereksizdir ve yer kaplar.Vurgulara ve nerelerde etki ettiğinize yoğunlaşın. Eğer bir kafede yaz işinde çalıştıysanız, kendi içindeki görevler kolaylıkla tahmin edilebilir ve bu nedenle CV’nizde olmasına gerek yoktur. Bunun yerine bir mesaide kaç kişiye hizmet verdiğiniz, ödemelerde güvenilir olup olmamanız gibi şeyler daha ilgi çekicidir.

Ancak bazen bazı bağlamlara ihtiyacınız olabilir. Örneğin, fikir verme amacıyla çalıştığınız şirketlere anahtar verileri eklemeniz gerekebilir. Bunu şirket isminin altına daha küçük fontlarla yazarak deneyebilirsiniz böylece ilginç detaylar için daha fazla yeriniz olur.

10.ANAHTAR KELIME EKSIKLIĞI

Eğer online başvuruyorsanız, CV’nizin bir sonraki aşamaya geçebilmesi için doğru anahtar kelimeleri içermesi gerekir. Anahtar kelimeler işle ilgili sözler ve terimler olabilir ve belirli bir niteliğe veya uzmanlık alanına dair olabilir.  Bunların neler olduğunu belirlemek için iş tanımını gözden geçirin ve bunları CV’nizde doğal ve uygun yerlere eklediğinizden emin olun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CALL US NOW

+44 7384 73 86 88

İngilizce Pratik Yap!